Geoblog.pl    slowiki    Podróże    Szwecja i Dania 2007    Kopenhaga

Kopenhaga

Dania
Dania, København

Do Kopenhagi, podobnie jak Lund można się bardzo łatwo dostać tym samym podmiejskim pociągiem kursującym po moście Oresundsbron (choć przejazd jest drogi). Tory prowadzą najpierw mostem, następnie jest kawałek lądem na sztucznej wyspie na środku cieśniny, a potem schodzą pod ziemię. Pociąg zatrzymuje się pod kopenhaskim lotniskiem, a następnie w centrum miasta: zmieniają się tylko napisy na wyświetlaczach- ze szwedzkich na duńskie. W czasie takiego jednodniowego wypadu starcza czasu tylko na spacer po mieście i zobaczenie najważniejszych punktów w mieście:pomniku Andersena, rynku, Zamku, Starówki, Opery, Biblioteki, kościołów i oczywiście Syrenki Kopenhaskiej, która znajduje się dość niepozornym miejscu, jest niewielka i ciągle otoczona przez rzesze turystów. Szczególnie urokliwe jest natomiast Nyhavn, które do złudzenia przypomina wybrzeże nad Motławą w Gdańsku- tylko Żurawia brakuje:)

mirka66 - 2010-02-27 18:18
W tym roku tu bede.

mikasz
mikasz - 2010-03-16 17:47
Mnie z syrenką kojarzy się jedna ciekawa historia z 94 lub 95 roku. Ehh... prehistoria... Zwiedzałem Kopenhagę by night i chyba o 2giej w nocy chciałem syrence zdrobić fajne, nocne zdjęcie, takie na długim czasie. Nie miałem statywu, więc ustawiłem torbę, a na niej aparat z samowyzwalaczem. No tak, w monitoringu musiało to wyglądać jak bomba, bo nagle usłyszałem ryk silnika i obok mnie zatrzymało się czarne BMW , z którego wypadło czterech antyterorystów. Szczęka mi opadła, bo pojęcia takie jak monitoring i służby szybkiego reagowania były wtedy dla mnie obce, ale i tak nie mogłem się równać z głupimi minami komandosów wpatrzonych w torbę z aparatem!!!

slowiki - 2010-03-17 07:33
Przy syrence to zazwyczaj takie historie się pojawiają:) Nie mówiąc o tym ile razy ją przebierano za muzułmankę albo malowano np na różowo;)

mirka66 - 2010-07-30 07:19
To znowu ja.Kopenhaga mnie zauroczyla.A z ta syrenka to byla teraz taka historia ,ze jej nie bylo.Tylko stal telebim z jej podobizna.Syrenka pojechala na Expo 2010 doTokio.