Geoblog.pl    slowiki    Podróże    Andaluzja 2023    Costa del (nie ma) Sol

Costa del (nie ma) Sol

Hiszpania
Hiszpania, Nerja

Na śniadanie mamy już plan, tuptamy do innego, ale równie tradycyjnego baru, zamawiamy każdy swoją porcję tostadas, porcję churros z czekoladą i sok z pomarańczy, a potem pakujemy się do auta, zjechać na południe malowniczą trasą wśród gór do morza, a potem autostradą śródziemnomorska już w stronę Malagi. Pogoda nas nie rozpieszcza – jest raczej rześko, a do tego zaczyna popadywać deszcz. Mimo to robimy szybki desant na Balcon de Europa, punkt widokowy w turystycznym miasteczku Nerja, wyglądającym już bardzo jak Costa del Sol (choć sol chwilowo brak). Desant trwa dosłownie 15 minut, bo mamy wykupione na godzinę 12 wejście do Cueva de Nerja i musimy jeszcze dojechać. Leje, brzmi jak idealna pogoda na jaskinię… pomyśleli wszyscy turyści na Costa del Sol nie mogąc wyjść na plażę ;) Przed jaskinią tłumy, w środku też, szło się trochę gęsiego, ale jaskinia totalnie warta odwiedzenia. Maciek zagłosował na nią, gdy wyczytaliśmy, że jest tam największy stalagnat na świecie. No jest. I to tak na środku wielkiej sali. Jednej z paru dużych sal w jaskini – przestrzeń i ilość formacji robią wrażenie. Do tego sala ze stalagnatem nazywa się dość dramatycznie Salą Kataklizmu. U dołu tego największego stalagnatu leżą potrzaskane grube stalaktyty, które wg audioguida spadły w wyniku trzęsienia ziemi 800 tysięcy lat temu. I tak leżą. W jaskini są też malunki naskalne, ale niedostępne dla zwiedzających. Zwiedzanie trwa około godziny, audioguide można sobie ściągnąć po polsku na appce, którą można sczytać kodem QR. Wychodzimy prosto w deszcz i w takim deszczu jedziemy do Malagi – pogoda nie pozwala zatrzymać się w żadnym miasteczku na jakąś miłą kawusię.